Kasutajale
 
13 nõuannet
Sinu eesmärgid
Oma aja juhtimine
Aju kõvaketas täis?
Arvuti vs. paber
Pihuarvuti või mitte?
Pidev ajahäda
Keskendu olulisele
Tahad aega hallata?
 
  Otsing
 
 
 
  Uudiskiri
 
  E-mail:
 
  Nimi:
 
 
 
Avaleht » Kasutajale » 13 nõuannet
13 nõuannet
PRINDISISUKAART

13 IGIHALJAST NÕUANNET
PAREMAKS AJA HALDAMISEKS

  1. VÕTA PLANEERIMISEKS AEGA. Mõtlemiseks ja planeerimiseks kasutatud aeg on hästi kasutatud aeg. Organiseeri asju sulle mõistlikul määral ja viisil. Kui sulle meeldib kasutada värve ja joonistada, siis ära häbene seda ka oma kalendris rakendada.

    Mõned inimesed tahavad, et kõik dokumendid oleks kaustades ja arhiveeritud, teised saavad energiat laual kõrguvatest paberikuhjadest. Unusta, kuidas „peaks“ ning korralda asju sulle sobival viisil.

  2. TEE EESMÄRKE. Eesmärgid annavad su elule ja su aja kasutusele suuna. Kui Texase miljardäri Hunti käest küsiti, mis on tema tohutu varanduse saladus, siis ta vastas: „Kõigepealt pead otsustama, mida sa tahad.“ Püstita eesmärke, mis on konkreetsed, mõõdetavad, realistlikud ning saavutatavad. Optimaalsed eesmärgid on sellised, mille saavutamine sunnib sind „sirutama“, kuid mitte „murduma“. Loomeinimesele võivad eesmärgid anda vajaliku suunatunde.

  3. MÄÄRA PRIORITEEDID. Kasuta 80-20 seadust, mille avastas itaalia majandusmees Vilfredo Pareto: 80% tulemist tekib 20% pingutusest. Prioriteetide kaudu määradki kindlaks need väärtuslikud 20%. Kui oled need kindlaks teinud, siis keskendu esmajoones neile asjadele, mis suurimat tulemit tekitavad. Prioritiseeri värvide, numbrite või tähtede abil – misiganes meetod sulle rohkem meeldib. Prioriteetidele keskendumist hõlbustab ülesannetele tähtaja määramine.

  4. TEE ÜLESANNETE NIMEKIRI. Osa inimesi kasutab igapäevast ülesannete nimekirja, mille nad teevad kas eelmise päeva õhtul või kohe sama päeva hommikul. Tavaliselt on see tihedalt seotud kalendri konkreetse päevalehega. Teised kasutavad üldist ülesannete nimekirja, mida pidevalt täiendatakse. Või võib kasutada nende kahe variandi kombinatsiooni. Misiganes töötav meetod on hea. Ära karda leiutada uut süsteemi – see võib ju töötada praegusest paremini!

  5. OLE PAINDLIK. Jäta aega ettenägemata asjadele. Aja juhtimise eksperdid soovitavad ära planeerida kuni 50% ajast.  Siis on võimalik tegelda ka asjadega, mis paratamatult üles kerkivad. Sellele ajale, mil sind tõenäoliselt segatakse planeeri rutiinsed tegevused. Tähtsate asjadega tegelemiseks varu suuremad aja blokid. Kui sind segatakse, siis küsi endalt „ Mis on kõige olulisem asi, mida ma oma ajaga praegu ette võtta saan?“ ning siis saad kiirelt rajale tagasi.

  6. ARVESTA OMA BIOLOOGILISE KELLAGA. See on ajaga päevast, mil oled kõige paremas vormis. Kas sa oled hommiku, õhtu või pärastlõuna inimene? Teades oma parimat aega päevas ning sellele kõige tähtsamate asjade planeerimine (kui võimalik) on efektiivne aja kasutus.

  7. TEE ÕIGEID ASJU ÕIGESTI. Tuntud juhtimisekspert Pete Drucker ütleb, et „õigete asjade tegemine on tähtsam, kui asjade õigesti tegemine.“ Kõigepealt keskendu sellele, et teeksid õigeid asju (nende väljaselgitamine) ning siis nende õigesti tegemisele.

  8. ELIMINEERI KIIRED ASJAD. Kiireloomulistel asjadel on tavaliselt lühiajaline mõju, samas kui tähtsatel asjadel on pika-ajaline, eesmärgipärane mõju. Tööta selles suunas, et su elus oleks vähem kiireloomulisi asju, et saaksid rohkem tegeleda tähtsate ülesannetega. Kasuta Ülesannete lehel erinevaid värve ning määra igale ülesandele tähtaeg, see aitab sul vältida tähtsate asjade kiireloomuliseks muutumist.

  9. VALI ÜLESANDEID. Jäta oma ajakavast välja triviaalsed asjad või need asjad, mis oluliselt su elu ei mõjuta. Kas sa saad midagi oma Ülesannete lehelt delegeerida või välja visata? Tegele nende asjadega, millega vaid sina saad tegeleda.

  10. ÄRA OLE PERFEKTSIONIST. Malaisia kultuuris usutakse, et ainult jumalad võivad teha perfektseid asju. Kui midagi valmistatakse, siis tehakse sellesse ka väike viga, et jumalad ei solvuks. Muidugi peavad mõned asjad olema perfektsemad kui teised, kuid perfektsionism, teisisõnu detailidele mittevajaliku tähelepanu osutamine, võib muutuda omamoodi viivitamise vormiks.

  11. VÕITLE VIIVITAMISEGA. Kui sa väldid millegi tegemist, siis jaota see ülesanne väiksemateks osadeks ning võta need ükshaaval ette või pane endale taimer käima, näiteks 15 minutiks, ning tegele selle suure ülesandega nii kaua. Vähehaaval tehes jõuad sa lõpuks punktini, et tahad asja ära lõpetada.

  12. ÕPI ÜTLEMA „EI“. Nii väike sõna – ja nii raske öelda. Oma eesmärkidele keskendumisest võib abi olla. Aja reserveerimine millegi tähtsa tarvis, millel pole otsest kellaaega, nagu näiteks perekond ja sõbrad, võib samuti aidata. Kuid eelkõige pead sa olema veendunud, et sina ja sinu prioriteedid on olulised – see paistab olevat kõige raskem õppida. Kuid kui oled selle selgeks saanud, siis ei ole ebaolulistele asjadele „ei“ ütlemine enam nii raske.

  13. PREMEERI ENNAST. Isegi väikeste edusammude puhul premeeri ennast eesmärkide täitmise puhul. Luba endale midagi iga ülesande või kogu töö lõpetamise eest. Siis pea seda lubadust ja naudi oma preemiat. Niiviisi toimides säilitad sa vajaliku tasakaalu töö ja mängu vahel. Kui me õpime võrdselt tööga olema edukad mängus, naljas ja lõõgastuses,  siis on meie elu õnnelikum, tervem ja tunduvalt loomingulisem!
 
Tagasi      Üles     Home
 
  Uudised
 
10.08.2018
2019.a. kalendriuuenduste tellimine e-postiga info@timesystem.fi

by HansaNet